DNA VAN DE LERAAR
Voor deze stage zoeken wij een kandidaat die:
- Zich in de eindfase van zijn/haar WO studie Onderwijskunde, Pedagogiek of Arbeid- en organisatiepsychologie bevindt;
- Pro-actief, accuraat en zelfstandig is;
- Beschikt over de competenties: logisch denken, probleemanalyse, organiseren en realiseren, initiatief, resultaatgerichtheid.
- Je bent voor 4 à 5 maanden beschikbaar, begin stage in overleg (begin 2017).
Voorwaarden
- Meeloop-, onderzoeks- of afstudeerstage
- Start in overleg, duur 3-5 maanden (afhankelijk van beschikbaarheid per week)
- Tijdens de stage word je begeleid door Alette Baartmans
- Je standplaats is in Amsterdam
- Je ontvangt een stagevergoeding (hoogte in overleg)
- Rijbewijs noodzakelijk: nee
- Talen: Nederlands en Engels
Omschrijving stage
We zijn net gestart met het project ‘Van bekwaam naar bevoegd’ als onderdeel van ons initiatief DNA van de leraar. In dit project werken we met 10 lerarenopleidingen (HBO en WO) en 20 scholen samen om in 2 jaar 100 on(der)bevoegd leraren die al voor de klas staan op maat aan een bevoegdheid te helpen. Gedurende deze twee jaar ontwikkelen de toets-deskundigen van de opleidingen een toets-instrumentarium waarmee kan worden ingeschat welke competenties iemand heeft. Op basis daarvan ontwerpen de opleider, school en docent samen een passend maatwerktraject op weg naar de beoogde bevoegdheid.
Dit worden dus 100 unieke trajecten, waarvan we samen ontzettend veel kunnen leren over het in kaart brengen van competenties, het bieden van een flexibel aanbod en de samenwerking tussen leraar-in-opleiding, opleiding en school (werkgever). Om zoveel mogelijk te leren is het van belang dat we deze 100 verhalen zo goed mogelijk documenteren. Daarvoor willen we graag een stagiair betrekken. Deze zal portretten maken van de docenten die meedoen (zoals die ook te zien zijn op DNAvandeleraar.nl) en met ons onderzoeken wat we leren van dit proces. Denk hierbij aan slimme constructies tussen opleidingen, tussen scholen en opleidingen, helpende en belemmerende attitudes van verschillende partijen etc.
Daarnaast bieden we binnen Thomas en Charles de mogelijk om mee te kijken bij andere projecten en/of eigen initiatieven op te pakken. Zo krijg krijg je een beeld van de dagelijkse praktijk onze kleine, maar groeiende organisaties en de onderwijssector als geheel.
Interesse? Stuur een mail met motivatie en CV (of link van je goed gevulde LinkedIn-profiel) naar alette@thomasencharles.nl!
SELF-DIRECTED LEARNING CULTURE @T-MOBILE
Voor deze stage zoeken wij een kandidaat die:
- Zich in de eindfase van zijn/haar WO studie Onderwijskunde, Pedagogiek of Arbeid- en organisatiepsychologie bevindt;
- Pro-actief, accuraat en zelfstandig is;
- Beschikt over de competenties: logisch denken, probleemanalyse, organiseren en realiseren, initiatief, resultaatgerichtheid;
- Zeer goed Engels spreekt i.v.m. internationale samenwerking;
- Je bent voor 4 à 5 maanden beschikbaar, begin stage in overleg (begin 2017).
Voorwaarden
- Meeloop-, onderzoeks- of afstudeerstage
- Start in overleg, duur 3-5 maanden (afhankelijk van beschikbaarheid per week)
- Tijdens de stage word je begeleid door Alette Baartmans
- Je standplaats is in Amsterdam
- Je ontvangt een stagevergoeding (hoogte in overleg)
- Rijbewijs noodzakelijk: nee
- Talen: Nederlands en Engels
Omschrijving stage
Sinds 2015 helpen we de afdeling Learning en Development van T-Mobile bij het omvormen van de leercultuur in het gehele bedrijf – dus van het personeel in de winkels t/m de techneuten en de board. We kijken daarbij steeds naar processen, mentaliteit en middelen. Inmiddels heeft iedere medewerker, ongeacht zijn of haar positie €1000 euro budget om uit te geven aan de eigen ontwikkeling. Daarbij richten we op dit moment verschillende processen in en testen we verschillende middelen om hen te ondersteunen bij het bepalen wat ze willen leren en hoe ze dat willen doen.
Uitgangspunt is dat de medewerker zelf verantwoordelijk is om zijn/haar eigen leren vorm en richting te geven. Daarbij sturen we aan op leren van en met elkaar. We vinden uit wat werkt en wat niet door in de praktijk aan de slag te gaan, dus door middel van action research. Daarbij gebruiken we bekende leertheorieën, maar ook theorieën over communities of practice. We zijn op zoek naar een stagiair die deze action research met ons vast wil leggen en kan ondersteunen bij de praktische opzet van verschillende experimenten.
Daarnaast bieden we binnen Thomas en Charles de mogelijk om mee te kijken bij andere projecten en/of eigen initiatieven op te pakken. Zo krijg krijg je een beeld van de dagelijkse praktijk in een grote organisatie als T-Mobile, maar ook in die van onze kleine, maar groeiende organisaties.
Interesse? Stuur een mail met motivatie en CV (of link van je goed gevulde LinkedIn-profiel) naar alette@thomasencharles.nl!
DNA VAN DE LERAAR
Voor deze stage zoeken wij een kandidaat die:
- Zich in de eindfase van zijn/haar WO studie Onderwijskunde, Pedagogiek of Arbeid- en organisatiepsychologie bevindt;
- Pro-actief, accuraat en zelfstandig is;
- Beschikt over de competenties: logisch denken, probleemanalyse, organiseren en realiseren, initiatief, resultaatgerichtheid;
- Zeer goed Engels spreekt i.v.m. internationale samenwerking;
- Je bent voor 4 à 5 maanden beschikbaar, begin stage in overleg (begin 2017).
Voorwaarden
- Meeloop-, onderzoeks- of afstudeerstage
- Start in overleg, duur 3-5 maanden (afhankelijk van beschikbaarheid per week)
- Tijdens de stage word je begeleid door Alette Baartmans
- Je standplaats is in Amsterdam
- Je ontvangt een stagevergoeding (hoogte in overleg)
- Rijbewijs noodzakelijk: nee
- Talen: Nederlands en Engels
Omschrijving stage
Sinds enige tijd zijn wij met het Connective Leadership Institute in Californië in gesprek over een mogelijkheid om een Europese hub op te zetten waar vanuit hun theorieën en methodieken hier verder kunnen worden uitgerold en ontwikkeld. Concreet zijn we op dit moment een course for executives aan het ontwikkelen die zal worden aangeboden via het Centre for Leadership van de Universiteit Leiden.
Ten behoeven van deze course en de hub als geheel gaan we de komende maanden op zoek naar voorbeelden van Connective Leaders in Europese context. In deze stage verdiep je je in de theorie, gaan we samen op zoek naar verschillende voorbeelden en beschrijven we zo dat ze kunnen worden ingezet in verschillende programma’s.
Interesse? Stuur een mail met motivatie en CV (of link van je goed gevulde LinkedIn-profiel) naar alette@thomasencharles.nl!